Frambozen smoothiebowl met verborgen groente

Het recept voor deze frambozen smoothiebowl zal alleen een verrassing voor je zijn als je het recept van de vorige smoothiebowl hebt gemist… De man vindt deze lekkerder, ik denk dat ik de mango smoothiebowl lekkerder vind. Maar zeker ben ik er nog niet van! Ik ben benieuwd welke smoothiebowl jouw voorkeur heeft.

Ook deze keer trof ik weer een courgette aan in mijn Too Good To Go box (TGTG), maar deze keer keek de man best wel blij. Hij wist tenslotte dat er weer een lekker ontbijtje aan zat te komen.

Je kunt natuurlijk volop variëren met fruit en andere toppings. Wat dacht je van banaan, chocolate chips en stukjes walnoot. Dan krijg je bijna een Ben & Jerry’s chunky monkey mmmmm. Waarom zou je niet van zoiets lekkers genieten tijdens een avondje Netflix? In dat geval zou ik het recept wel halveren, want het is best veel als tussendoortje.

frambozen smoothiebowl

Opmerking bij de ingrediënten 

  • Havervlokken – ook al zijn havervlokken van nature glutenvrij, als je een glutenintolerantie of coeliakie hebt dan weet je dat je naar gecertificeerde glutenvrije havervlokken op zoek moet gaan. 
  • Courgette – ook al heeft het geen uitgesproken smaak de man gruwelt ervan, maar in deze smoothiebowl herken je er niets van terug.
  • Melk of water – het idee van de smoothiebowl is dat je het ‘eet’ en niet drinkt. Doe dus rustig aan met het toevoegen van melk of water.

Misschien vind je dit ook lekker

frambozen smoothiebowl

Frambozen smoothiebowl met verborgen groente

Prep: 10 minuten
Bevat:
steenvrucht
Vrij van:
pinda
sesamzaadjes
soja
Vervangbaar:
gluten
Porties (aanpasbaar):2

Ook nodig

Ingrediënten

  • 1 cup havervlokken, eventueel te vervangen door een glutenvrije variant
  • cup frambozen, diepvries
  • 2 bananen, rijp
  • 1 courgette
  • melk, of water naar behoefte
  • 1 el koskosrasp
  • 2 el amandelen

Instructies

  • Was de courgette en verwijder de uiteinden. Pel de bananen. Hak de amandelen grof.
  • Doe de bananen, courgette, mango en havervlokken in de blender en zet hem aan. Voeg eventueel water of melk toe om het iets te verdunnen.
  • Verdeel de smoothie over twee kommen en strooi er kokosrasp, pompoenkruiden en gehakte amandelen over.

Persoonlijke notities

Beoordeel dit recept Bewaaar recept

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Dit blog bevat mogelijk affiliate links. Dat betekent dat ik een klein bedrag verdien als jij een product bestelt via een van die links. Het kost jou niets extra, maar je helpt mij om deze website te kunnen bekostigen. Dank je wel dus daarvoor!

Deel dit bericht met je vrienden ❤️

Plaats een reactie

Beoordeling